Vos paskelbus karantiną, mažamečių vaikų neturintys pradėjo stebėtis tėvų skundais apie varginantį buvimą su vaikais 24/7 – anokia čia problema leisti laiką su savo šeima. Tačiau ne veltui internete pilna iš tėvų bendruomenės kylančių juokų, pavyzdžiui, „jei bus pratęstas karantinas, tėvai greičiau už mokslininkus sukurs vakciną nuo viruso“ – tėvai, kuriems tenka dirbti iš namų, karantino metu iš tiesų susiduria su nemenku iššūkiu. Dalinamės patarimais, kaip išlaikyti ramybę namuose ir sulaukti karantino pabaigos „stipriais nervais“.

Karantinas – iššūkis ir vaikams

Naivu tikėtis, kad jūs šiokiadieniais 8–17 h dirbsite prie kompiuterio, o vaikai ramiai žais savo kambaryje. Pirmiausia, susitaikykite, kad taip nebus. Susitaikymas – svarbiau nei jūs manote. Priėmus mintį, kad reikalai nevyks taip, kaip jūs norite, bus lengviau išgyventi kiekvieną tokią situaciją.

Ką daryti, kai jaučiate įtampą dėl aktualijų, darbai nevyksta sklandžiai, o dar nesusikalbate su vaikais ir jaučiate, kad pratrūksite? Psichologai vienbalsiai sako: pirmiausia – giliai įkvėpkite! Išeikite ramiai pakvėpuoti į kitą kambarį ar balkoną. Lėtai išgerkite stiklinę vandens. Paskambinkite kam nors iš artimųjų ar draugų, kurie supranta jūsų situacijų ir gali jus išklausyti. Nurimę pagalvokite, kad vaikai, ant kurių pakeliate balsą, taip pat kaip ir jūs susidūrė su iššūkiu. Tik šis, beje, visai ne jų jėgoms: neliko įprastos rūtinos (darželio, auklės ar ėjimo į mokyklą), reikia ne tik nuolatos būti uždaroje erdvėje (ta pati aplinka, tie patys žaislai, tie patys žmonės), bet ir laikytis tylos – tai reikalauja milžiniškų pastangų!

Dienotvarkės svarba ir kaip „išlošti“ ramaus laiko

Nuo mūsų nepriklausančios aplinkybės ir nežinia paprastai sukelia nesaugumo pojūtį. Jį sumažinti galima mažomis gudrybėmis – pavyzdžiui, išlaikant kuo įprastesnę dienotvarkę. Svarbu keltis ir gultis įprastu laiku bei visai šeimai užtikrinti kokybišką poilsį. Net jei dirbate iš namų, atsikėlę atlikite tai, ką visada – prasimakštinkite, palįskite po dušu, paruoškite pusryčius šeimai ir kartu papusryčiaukite. Būtinai persirenkite – pižama ir chalatas puikiai tinka tingiam sekmadieniui su knyga lovoje, tačiau šiokiadieniais būsite darbingesni įšokę į „darbinius“ drabužius.

Jau turbūt pastebėjote, kad darbas iš namų reikalauja savidisciplinos? Jei turite galimybę, įsirenkite tvarkingą, tik darbui skirtą vietą. Pasistenkite jį pradėti įprastu laiku, susiplanuokite visos dienos darbus ir būtinai nusimatykite darbo pabaigą. Ją įvardinkite ir laikrodyje parodykite vaikams. Jaunesniems vaikams, kurie nepažįsta laikrodžio, naudinga vizualiai pateikti jų dienotvarkę: pusryčiai, žaidimai, pietūs, poilsis, pavakariai, žaidimai, laikas kieme, žaidimai su šeima, maudynės. Galėdami ją sekti mažieji jausis ramesni ir saugesni.

Skirkite laiko pietums kartu. Jei vaikai mažesni, susiplanuokite darbo pertraukėles, per kurias galėsite jiems pasiūlyti naujų veiklų, patiekti sveikų užkandžių ar paguldyti pietų miegui.

Beje, jei iš vakaro susiplanuosite ne tik kitos dienos darbus, bet ir pasiruošite kelias netikėtas veiklas, turėsite kuo užimti vaikus svarbaus skambučio ar „on–line“ susirinkimo metu. Tai gali būti kartotinė dėžė (gal net nuo batų) ir plati lipni juosta lėlių namui ar garažui konstruoti; seni marškinėliai, kuriuos galima dekoruoti flomasteriais; sušaldyti dažų kubeliai piešimui ant popieriaus ledu; sausainių formelės ir naminė druskos tešla, kurios greitai paruošiamą receptą rasite internete; o jei visai baigiasi fantazija – nauja edukacinė programėlė planšetėje.

Skirkite laiko bendroms veikloms – buitis nepabėgs

Baigę darbus prioritetą skirkite vaikams – buitis juk nepabėgs. Tiesa, namų ruoša kartais pavyksta užimti jaunesnius vaikus, kuriems tai dar ne pareiga, o pramoga. Galima kartu valyti dulkes, plauti grindis ir pan. Jei vaikai per maži padėti namų ruošoje, indus suplausite ar skalbinius išdžiausite, kai jie sumigs.

Turite terasą ar kiemą – būtinai išeikite įkvėpti gryno oro. Paskatinkite net jauniausius vaikus sportuoti – pasitekus kūrybiškumą tai galima daryti ir namuose. Jei turite šokdynę – meskite vaikui iššūkį, po kurio tikrai norėsis atsipūsti, o jūs laimėsite ramaus laiko. O gal siuvimo dėžutėje turite gumos? Prisiminkite, kaip šokinėjote vaikystėje ir užkrėskite šia veikla vaikus. Tik nepamirškite atkreipti dėmesio į paros laiką, jei apačioje turite kaimynų. Dar viena idėja aktyviam užsiėmimui – šeimos diskoteka. Tam tiks jūsų mėgstamų dainų grojaraštis arba populiari šokių judesius atkartoti mokanti programėlė.

Prieš miegą skirkite laiko vonios malonumams, o vaikų lovose įkurkite namų masažo saloną: lengvas masažas ne tik atpalaiduos ir nuramins prieš miegą – švelnūs tėvų prisilietimai vaikams bus puiki kompensacija už dieną patirtą dėmesio deficitą.

Nuotaikai palaikyti – humoras

Dar vienas dalykas, be kurio sunkiai išsiversite šį karantino laikotarpį – humoras. Skirkite laiko linksmai šeimos komedijai, kokybiško humoro laidai, pasidalinkite internete rastu empatišku juokeliu su tuos pačius iššūkius išgyvenančiais draugais. Tik jei mėgstate aštresnį humorą, būkite atsargūs – su virusu susijusios temos ne visada gali būti suprastos taip, kaip tikėjotės, o dėl patiriamo streso žmonės dabar jautresni.

Tai gali įtakoti ir vitamino D3 stygius. Juk karantino laikotarpiu vengiame išeiti iš namų. Todėl dar kitaip vadinamo – geros nuotaikos ar saulės vitamino atsargas papildykite naudodami „SmartHit Vitamin D3“. Po 1 ml per dieną, kad gera nuotaika grįžtu pas Jus ilgam.